Katt med gristryne

När jag var på väg hem för någon dag sedan såg jag en katt sitta på sidan av vägen. Jag saktade in såklart, men döm om min förvåning när det sticker upp ett gristryne bland grässtråna. Det var ju ingen gris, men oj vad jag har funderat på vad det var.

Imorse när jag hade kört karln min på jobb och var på väg hem igen såg jag samma varelse. Den sprang framför mig och jag fick då se att den var ljusbrun med svarta "tassar". Har tänkt att det inte kan vara en mårdhund, i och med att vi körde på en förut och den liknade inte alls det jag sett nu. Inte i mörkret i alla fall.. Google hjälpte mig dock, och visst tusan är det mårdhundar som springer runt! Var jag fick gristryne ifrån? Ja, det kan jag inte förklara!



Kommentarer
Postat av: sandralinnéa

skrattar

Nej, det är en sådan barnring i plast som jag fick av en vän när hon bytte efternamn till ett "påhittat". Jag ville ha hennes efternamn så vi gifte oss helt enkelt på låtsas ;)



Jag har aldrig testat veckomatsedelns recept, men det finns många snabblagade, enkla rätter som låter riktigt frestande. Tala gärna om ifall du hittar något extra gott att rekommendera :)

2009-09-30 @ 14:58:42
URL: http://nogg.se/anemone
Postat av: Heyli

ja fantasi ja, de är de som fattas för mig med :p

2009-09-30 @ 17:56:10
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0